Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 08:00 - 17:00
0 ks
za 0,00 EUR
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Zuby na podávanie prvého ovocia a zeleniny
13.09.2019
Zuby na podávanie prvého ovocia a zeleniny
Naučiť sa samostatne jesť je skutočnou výzvou pre batoľatá aj pre rodičov. Malé ruky nie vždy zvládnu lyžicu a nedostatok klinčekov sťažuje žuvanie je... čítať celé
Kedy by malo batoľa meniť posteľ?
13.09.2019
Kedy by malo batoľa meniť posteľ?
Zmena postieľky pre batoľatá na detskú postieľku je jednou z prvých veľkých zmien v živote batoľa. Kedy je najlepší čas na to, aby táto udalosť nebola... čítať celé
Klasické hry v klasickom prostredí - Star Wars
13.09.2019
Klasické hry v klasickom prostredí - Star Wars
Klasické hry sú nesmrteľné a bavia budúce generácie. Neubližuje im to však trochu - napríklad pridaním vlákien a znakov známych z filmov. Pozrime sa n... čítať celé
Zobraziť všetky články

 

Široký výber

 

Široký výber tých najrôznejších hračiek zaručí neobmedzenú a nekončiacu zábavu pre najmenších.

To bude radosti!

Z našej najširšej ponuky si určite každý vyberie.

 

 

 


 

 

 

 

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Nezávislosť troch rokov - ako ju podporiť?
13.09.2019

Nezávislosť troch rokov - ako ju podporiť?



"Nemôžete byť slobodní, pokiaľ nie ste nezávislí. Aby sa dieťa osamostatnilo, jeho aktívne prejavy osobnej slobody musia byť akceptované už v ranom detstve, "napísala Maria Montessori, tvorkyňa jedného z najpopulárnejších vzdelávacích systémov. Nezávislosť je preto predpokladom slobody a iba skutočne slobodný človek sa môže rozvíjať naplno zo svojho potenciálu.

Začiatky nezávislosti



donedávna dieťa, ktoré nie je schopné samostatného pohybu, je jesť, závisí od sto percent dospelej osoby; teraz - trojročný, hovoriaci, chôdza a koordinovaný, vstupujúci do rovesníckej skupiny, schopný samostatne vyhovieť potrebám potravy, vedomý si svojich fyziologických potrieb. Veľký rozdiel je tiež viditeľný vo vzťahu k dospelým, ktorí začnú zaobchádzať s trojročným chlapcom vážnejšie ako s nedávnym dvojročným chlapcom, ktorý sa k nemu "vyrastal" a tiež od neho vyžaduje viac.

Je dôležité si uvedomiť, že získanie väčšej nezávislosti je cesta a často hrboľatá. Dieťa ju sleduje od chvíle, keď sa prvýkrát vydýchne a rozhodne sa - teraz dýcham pre seba. Postupne získava čoraz väčšiu moc nad vlastným telom, sleduje predmet záujmu, siaha po objektoch, vyberá preferovanú chuť potravinárskych výrobkov, plazí sa, vstáva, kráča. Z dôvodu dôvodu sa nazýval "míľniky vo vývoji". .

Postupné zručnosti získavajú rodičia, najmä ak sa objavia skôr, ako sa očakávalo. Je to horšie, ak sa objavia neskôr, ako sa stretli. Často sa stáva, že rodič, ktorý chce podporovať svoje dieťa, narušuje jeho prirodzený vývojový rytmus a chce "urýchliť" vzhľad ďalšej fázy. Na začiatku nezávislosti je najdôležitejšou vecou pozorovanie a priestor na konanie - to je to, čo mladý človek potrebuje v procese vytvárania seba.

Podpora, nepomáhajú



Trojročné dieťa a rodičia na prahu predškolskej výzvy - táto situácia často vyvoláva otázky: ako sa moje dieťa vyrovná so samoobsluhou? Bude schopný jesť sám? Bude sa obliekať a vyzliecť? Na túto chvíľu sa oplatí pripraviť oveľa skôr.

Jednoročné dieťa sa už snaží vykonávať rôzne činnosti, ktoré sú pre neho nové a zaujímavé. plyšová hračka, je dobré premýšľať o kvalitných voľných ponožkách, na ktorých bude dieťa schopné trénovať nasadenie a vzlietnutie a namiesto poskytovania drevených alebo plastových kachlí mu poskytne bezpečný prístup k skutočnej doske (napr. prostredníctvom tzv. kuchynského pomocníka) aby mohol pozorovať a snažiť sa podieľať na skutočnej príprave jedla. V tomto okamihu nemusíte investovať do hračiek, ktoré nereprezentujú skutočný svet, je pre neho lepšie organizovať správne pripravené prostredie a nezávislosť učenia sa bude rovnako atraktívna ako zábava . Dieťa túži konať, ktoré každý deň pozoruje u dospelých. Chce dať do práčky bielizeň, umyť si ruky, dať riad, obliecť si matčin topánky, napodobňovať "pitie" z bloku atď. Namiesto iného


Toto však nemusí byť náhodný štátny sviatok, ale súčasť každodenného života. Dieťa tým, že podnikne určité kroky, ho vykoná tak dlho, kým bude pre neho atraktívne. V tom musí byť určitá konzistentnosť - napríklad, ak dieťa iba ovláda jedlo vidličkou, nemôže sa ním kŕmiť, spôsobuje to v informačnom mozgu informačný chaos. Tieto činnosti, ktoré má dieťa pocit, že sa s ním dokážu vyrovnať, mali by byť s veľkou trpezlivosťou dospelého ponechané dieťaťu.

Vo svojej knihe "Objav dieťaťa" píše Maria Montessori: Kto je podporovaný, nie je podporovaný, je vo svojej nezávislosti trochu obmedzený. Pre ľudskú dôstojnosť je tento koncept zásadný: nechcem byť slúžený, pretože nie som bezmocný, ale musíme si navzájom pomáhať, pretože sme sociálne bytosti - to je to, čo musíte pochopiť, aby ste sa cítili skutočne slobodne.

Dostať dieťa von v tomto najskoršom období vývoja - pred dosiahnutím veku troch rokov, má veľa nepriaznivých následkov. Predovšetkým vám nedáva šancu rozvíjať vieru vo svoje vlastné schopnosti a podkopáva sebaúctu, ktorá je dôležitá nielen pre 3-ročného, ale aj pre dospelého neskôr. Taktiež učí postoje dieťaťa, že pre rodiča bude ťažké bojovať v blízkej budúcnosti - mama / otec to robí rýchlejšie, lepšie, presnejšie; prečo sa snažiť? O rok alebo dva, keď očakávame, že si naše dieťa obliekne topánky alebo bude jesť polievku, pretože v tomto veku by mal / mal by byť schopný to urobiť sám, chlapec odmietnea očakáva, že bude doručená.

Ako podporovať?



Podpora nezávislosti začína, keď dieťa dáva prvé signály o svojej pripravenosti konať. Niekoľko mesiacov batoľa siahne po lyžičke, ktorú kŕmil? Dajte mu ho! Ak je vybavený pohodlnou rukoväťou a je prispôsobený svojej veľkosti úst, nechajte ho začať s dobrodružstvom vlastného stravovania. Vyžaduje si dvojročný hlad sendvič? Nízky stôl alebo kuchynský pomocník, malá doska na krájanie a predpripravené polotovary na spodnej polici chladničky alebo skrinky a môžete začať pracovať. Batoľa skúma obúvanie topánok? Poskytnite mu nízku stoličku, pohodlné a ľahké na obutie na papuče alebo obuv bez šnúrky. Do haly umiestnite vešiak s vestou a namiesto obliekania svojho dvojročného chlapca do východu mu ukážte, ako si ho môže nasadiť na seba.

Činnosti začnite dostatočne skoro, aby ste sa vyhli tomu, aby ste to robili v zhone. stabilná stolica na dosiahnutie kohútika, uterák zavesený v správnej výške, kefa vždy v dosahu), ďalší deň - obliekanie nohavíc (pokiaľ možno z prírodných surovín, vhodné na obliekanie, elastický pás), ďalší - nalievanie čaju od malého džbánu po pohár ... Zobraziť trojročné samoobslužné činnosti samostatne a veľmi pomaly, rozdeľujúce ich na jednotlivé údery. Jedného dňa to musí byť dôkladné čistenie zubov (a tu by to malo byť aby mohol vykonávať túto činnosť v kúpeľni, kde to bude potrebné

Sebavedomie a sebavedomie



Tri roky je mladý muž s rastúcim uvedomením si sveta a seba samého. Je dobré, že má pozitívne vzťahy so svojimi vlastnými činmi - to buduje jeho vieru v jeho vlastné schopnosti. Nechajte svoje prvé povinnosti - kŕmenie domáceho maznáčika (pripravte dennú porciu jedla na dosah dieťaťa), opatrné zalievanie rastlín, čistenie nielen vlastných hračiek, ale spolu s rodičmi, ktorí sa starajú o celý dom. je súčasťou toho, čo má vplyv na to, ako sa mení svet okolo neho. 3-ročný bude úspešne prevádzkovať mop, pomôže vložiť riad do umývačky riadu, utrite stôl handrou. Pre dospelých sú tieto činnosti bežné a nudné; pre dieťa - sú stavebnými kameňmi nielen nezávislosti, ale celej jeho osobnosti.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
© 2018 Všetky práva vyhradené
 
Spracovanie osobných údajov môžete ovplyvniť úpravou svojich preferencií ochrany súkromia.