Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0,00 EUR
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
  • Kategórie blogu
Blog
Kŕmenie dieťaťa a podávanie prvého ovocia a zeleniny
13.09.2019
Kŕmenie dieťaťa a podávanie prvého ovocia a zeleniny
Naučiť sa samostatne jesť je skutočnou výzvou pre batoľatá aj pre rodičov. Malé ruky nie vždy zvládnu lyžicu a nedostatok klinčekov sťažuje žuvanie je... čítať celé
Kedy by malo batoľa meniť posteľ?
13.09.2019
Kedy by malo batoľa meniť posteľ?
Zmena postieľky pre batoľatá na detskú postieľku je jednou z prvých veľkých zmien v živote batoľa. Kedy je najlepší čas na to, aby táto udalosť nebola... čítať celé
Klasické hry v klasickom prostredí - Star Wars
13.09.2019
Klasické hry v klasickom prostredí - Star Wars
Klasické hry sú nesmrteľné a bavia budúce generácie. Neubližuje im to však trochu - napríklad pridaním vlákien a znakov známych z filmov. Pozrime sa n... čítať celé
Zobraziť všetky články

 

Široký výber

 

Široký výber tých najrôznejších hračiek zaručí neobmedzenú a nekončiacu zábavu pre najmenších.

To bude radosti!

Z našej najširšej ponuky si určite každý vyberie.

 

 

 


 

 

 

 

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Nenásilná komunikácia, t. J. Jazyk srdca

Nenásilná komunikácia, t. J. Jazyk srdca



Komunikácia v nenásilnej komunikácii sa vzťahuje na objektívny priebeh udalostí bez toho, aby bolo možné vyvodiť závery o správaní sa druhej osoby. Zámerom nie je preukázať, že má niekto pravdu, ale že každý má právo na subjektívnu skúsenosť. Je dôležité stretnúť sa niekde uprostred. Nenásilná komunikácia je o otvorenom vyjadrovaní vašich pocitov a potrieb a zároveň ponecháva priestor na odmietnutie inej osobe . Inak existuje dominancia.

Symbol nenásilnej komunikácie je žirafa - zviera s najväčším srdcom medzi suchozemskými cicavcami, ktoré hovorí jazykom lásky a je veľmi jemné. Komunikácia označená kritikou, útokmi a násilím je zase symbolizovaná šakalom. Je ľahšie obviňovať druhú osobu namiesto toho, aby priamo vyjadrila svoje pocity a potreby, bohužiaľ tento vzťah ničí jazyk šakala.

Nenásilná komunikácia pozostáva zo 4 fáz komunikácie:
  1. Zdieľajte pozorovania;
  2. Vyjadrenie pocitov;
  3. Vyjadrenie potrieb;
  4. Znenie žiadostí

Príklad vzoru vyjadrenia v duchu nenásilnej komunikácie



Keď vidím ... potom < strong> Cítim sa ... pretože ich potrebujem ...., prosím ťa urobím ...

"Keď sa vrátite z práce neskoro a potom pozeráte televíziu, cítim sa osamelý, pretože potrebujem blízkosť. Prosím, venujte mi čas po práci. "

Ako podávať žiadosti v duchu nenásilnej komunikácie?



"Konkrétnejšia, uskutočniteľnejšia, definovaná v čase a priestore." čím väčšia je šanca, že bude splnená. Stojí za to povedať jazyk konania - konanie, nie negáciu, t. J. Namiesto toho, aby ste povedali "Prosím, prestaňte kričať", je lepšie povedať: "Prosím, hovorte tichým hlasom." - Zofia Aleksandra Żuczkowska.

Ako sa vyhnúť hodnoteniu druhého počas konfliktu?



Pri nenásilnej komunikácii každý preberá zodpovednosť za svoje pocity. Keď povieme: "Cítim sa zmanipulovaný", posudzujeme druhú osobu podľa zlých úmyslov. Ak chcete vyjadriť to, čo skutočne cítime bez súdenia a interpretácie, je lepšie povedať: "Cítim sa zmätený." Keď povieme: "Cítim sa odmietnutý," vyvodzujeme tiež závery o zámeroch druhej osoby, hoci sa skutočne cítime osamelí.

Príklad dialógu s dieťaťom v duchu nenásilnej komunikácie



"Keď vidím a počujem, klepáte lyžičkou stôl, cítim podráždený, pretože potrebujem pokoj a odpočinok. Bol by som rád, keby ste teraz položili lyžicu na stôl. "- Zofia Aleksandra Żuczkowska.

Čo robiť, ak dieťa našu žiadosť odmietne? Pokúsme sa uhádnuť jeho pocity a potreby:

"Keď hovoríte, že na stôl nemáte lyžičku, cítite úzkosť, pretože potrebujete spontánnosť a slobodu? Chceli by ste, aby som nevenoval pozornosť tomu, čo robíte lyžičkou? "- Zofia Aleksandra Żuczkowska.

Keď rozpoznáme potreby a pocity dieťaťa, bude ochotnejší spolupracovať, aj keď nemôžeme jeho žiadosti vyhovieť.

Nenásilná komunikácia je forma dialógu založená na empatii, dôvere, priamom vyjadrení vašich pocitov a potrieb. To znamená, že sa otvárame iným ľuďom. Kritika, vina a agresia sa približujú k komunikácii, môžu dokonca viesť k rozpadu vzťahov. Nenásilná komunikácia vám umožňuje vytvárať vzťahy založené na blízkosti, autentickosti, čestnosti a úcte.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
© 2018 Všetky práva vyhradené
 
Spracovanie osobných údajov môžete ovplyvniť úpravou svojich preferencií ochrany súkromia.